COLOSSUS
Dezvoltare sistem colaborativ de explorare a sistemelor de produse, servicii și modele de afaceri din aviație.
BraceMY
Îmbunătățirea capacităților de cercetare ale Centrului Român de Microfizică în Cloud
SALTO
INCAS – Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială „Elie Carafoli” din România este implicat în proiectul SALTO care va accelera realizarea primei rachete reutilizabile din Europa.
REStARTS
Creșterea gradului de conștientizare a studenților europeni în cercetarea aeronautică prin laboratoarele școlare este principalul obiectiv al proiectului REStARTS.
RoRCraft
Aeronavele (uneori denumite aeronave cu aripi rotative) sunt aeronave care utilizează portanța generată de rotoare - acestea sunt ansambluri cuprinzând mai multe pale de rotor care se rotesc în jurul unui catarg. Aeronavele au, în general, unul sau mai multe rotoare pentru a asigura portanța pe parcursul întregului zbor și, în timp ce un elicopter este un tip de aeronavă, nu toate helicopterele sunt elicoptere.
Programul CAPPADOCIA
Consorțiul CAPPADOCIA, compus din zece parteneri, reunește toate competențele și rolurile necesare pentru succesul proiectului CAPPADOCIA.
IMOTHEP
Programul IMOTHEP este realizat de un important consorțiu multidisciplinar, format din parteneri europeni și internaționali și va fi ulterior oferit întregii comunități aviatice europene pentru a elabora foaia de parcurs privind trecerea la tehnologia HEP.
CY-ROMAN-AIR
Proiect comun Romano-Cipriot in domeniul poluarii aerului pentru amortizarea europeana.
MIDMURES
Creșterea gradului de conștientizare a studenților europeni în cercetarea aeronautică prin laboratoarele școlare este principalul obiectiv al proiectului REStARTS.
HYDRA
Studiile anterioare asupra vehiculelor ARV au ilustrat faptul că sistemele hibride TPS bazate pe ablatori integrați cu materiale termo- structurale sunt candidați potriviți. Europa dispune de cercetări limitate asupra materialelor ablative, acestea fiind aproape abandonate de la misiunile ARD din anii ’80. Recent, programul de explorare robotică Moon din cadrul ESA solicită soluții ablative pentru protecția termică a sondelor planetare.
TheBarCode
Scopul proiectului TheBarCode îl reprezintă dezvoltarea de materiale prin metode și modele adecvate pentru fabricarea, monitorizarea, evaluarea și prezicerea performanței și eficienței energetice globale a noilor structuri straturi de barieră termică - TBC pentru sistemele generative de energie.
GRA – GREEN REGIONAL AIRCRAFT ITD
Aeronave de Transport Regional Ecologice - Demonstrator Tehnologic Integrat.
ATLLAS II
Proiectul ATLLAS II (Aero-Thermodynamic Loads on Lightweight Advanced Structures II) este realizat in jurul experientei si dezvoltarilor tehnologice obtinute in cadrul proiectului ATLLAS I fiind o continuare fireasca a acestuia.
Efficient Systems and Propulsion for Small Aircraft
Proiectul “Efficient Systems and Propulsion for Small aircraft” -ESPOSA-, are ca obiect principal dezvoltarea motoarelor cu turbina mici, de putere pana la 1000kW, care sa echipeze aeronave (civile) cu o capacitate de transport de maxim 19 pasageri (reglementate prin CS23- FAR-23).
High Altitude Ice Crystals
HAIC (High Altitude Ice Crystals) este un proiect integrat FP7-AAT de tip L2, care are ca scop analiza particulelor de gheata la mare altitudine si imbunatatirea sigurantei aeronavei, atunci cand zboara in nori si in conditii de jivraj.
AFLoNext
Conceptul propus de AfloNext are la baza 6 fluxuri tehnologice axate pe tehnologii avansate pentru principalele directii considerate esentiale pentru cresterea performantei aeronavelor
RIPE4TEC
Tehnologia de bază care urmează să fie dezvoltată în cadrul proiectului este imprimarea reactivă cu jet de cerneală care va permite fabricarea aditivă a compozitelor termorigide noi, pe bază de rășini epoxi-poliaminice.
DOMMINIO
Scopul proiectului DOMMINIO, finanțat de UE, este de a dezvolta o metodologie inovatoare bazată pe date de proiectare, fabricare și certificare a pieselor multifuncționale și inteligente ale corpului aeronavei.
MOREandLESS
Proiectul MORE&LESS are scopul de a susține Europa în reglementarea la nivel global a aviației supersonice.
Fast Rotorcraft
Proiectanții de aeronave se străduiesc întotdeauna să îmbunătățească capacitatea de ridicare a sarcinii utile, să reducă consumul de combustibil și să mărească autonomia vehiculului.
ELADINE
Evaluation of Laminate composite Distortion by an Integrated Numerical-Experimental approach
COMPASS2020
Scopul principal al COMPASS2020 este de a demonstra o soluție operațională pentru a asigura o supraveghere pe rază lungă, în sprijinul informării decidenților (paza de coastă și autoritățile maritime) și, astfel, să eficientizeze costurile, disponibilitatea și fiabilitatea operațiunilor.
TandemAeroDays19.20
8TH EUROPEAN AERONAUTICS DAYS BUCHAREST-2019 AND BERLIN-2020.